Å r e f o r s h u r e ;D

Hejsan svejsan!

Detta inlägg är tillägnat min kära syster Limpan som ett tack för att hon påminnde mig om att göra en uppdatering på bloggen så att jag inte sjunker lika lågt som Emelies nivå på uppdatering, sorry sis ;) <3

I alla fall. För ett antal veckor sen fick syster Ida reda på att hon skulle få åka föråk på VC- avslutningen i Åre, vilket hon inte precis tackade nej till (: Jag och mamma (pappa jobbar för fullt) vill givetvis inte missa detta så i onsdags åkte vi upp hit till vinterparadiset - Åre.
Efter många om och men vart vi skulle bo så lyckades pappa hitta, via dagens elektronik - datorn, en semesterby.. Mor min ringde och kollade pris och om dom hade EN STUGA för TVÅ personer.. Medans jag satt där och lyssnade så slog det mig att det finns ju inte en sportkeps att - trots att det var Åre vi snackade om - att dom har EN STUGA som det är två bedd i. Men fel hade jag, som vanligt..
Mannen i andra änden sa att dom hade en nybyggd stuga till ett bra pris för två personer. Vi tvekade inte ens utan vi bestämde oss ganska snabbt.. Dock så hade jag inga stora förhoppningar på stugan TROTS att mannen lovade oss en ny, ren och fräsch en.. Detta eftersom att man i 12 år som alpinist har blivit lovade en hel del rent och fräscht och när man kommer dit så visar det sig vara raka motsatsen och näst intill ghetto.
Så den stackars stugan hade oturen att inte få min förhoppning på sig, (skämt å sido ;) 
När vi väl kommer dit och jag öppnar dörren till den utlovade nybyggda stugan så visade det ju sig än en gång att jag hade fel. För jag möts av en "nybyggd lukt" och köksluckor av ek, platt tv med DVD spelare och ett 20- tal filmer till, hästen säng, spotlights och sånt där modernt skit ;)
Jag och mamma är i alla fall helt klart väldans nöjda med hyrningen av stugan. (y)

tävlingen: I går och idag har Ida alltså varit föråkare och även imorn får åka i störtloppet, där alla samtliga fyra discipliner går.. Resultatet av åkningen var ju grymt - om man frågar mig - hon åkte som om hon hade typ landslagsgener eller nåt men tyvärr så har hon raka motsatsen, pappa åker och TROR att han är skit bra och mamma åker som ett levande kors, så inte vet jag om ida kom med brevbärar´n eller nåt sånt ;)) Hur som helst så har hon "skött sig" grymt dessa två dagar och jag är säker på att hon imorgon inte kommer bryta den trenden..
Om det är någon som är intresserad så kan jag  berätta att hon ska ut och springa nu också.. HEJA HEJA! =>

Aja, nu ska jag slå på någon trevlig film, vad sägs om monster´s ball med HUNKEN Heith Ledger i huvudrollen? Det låter grymt tycker jag :D 

"never let the fear of striking out, keep you from playing the game" 
/ e.t

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0